dimarts, 13 de gener de 2015

Barcelona i el cinema 1896-1939


6 comentaris:

  1. A casa guardo una capsa bonica, de fusta polida, un estereoscopi.
    Llargues tardes d'hivern, a la camilla, ens entreteníem traient curosament els rectangles de vidre amb doble imatge. Ens transportaven a França, als llocs on els meus avis compraven petites col·leccions de "vistes": Bagnéres de Luchon, Le Chateau Henri V a Pau, Superbagnéres, etc. etc.
    També se les feien fer de casa seva, a Villa París-Hondón (Cartagena), on l'avi va ser destinat per dirigir la fàbrica d'explosius d'Unión Española de Explosivos. Les dones dels químics suïssos i la iaia, amb els barrets amples, de plomes, passejant per terrenys més aviat inhòspits...
    La nostàlgia fa niu en l'immens arxivador de la memòria.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi em passa una cosa semblant, Olga. És curiós com, malgrat els anys, mantenim aquesta relació no només amb el cinema antic, sinó amb el precinema. A casa dels avis hi havia un zoòtrop, caixes fosques, una llanterna màgica... Només conservo una part d'aquell patrimoni. Durant molt de temps aquest material va formar part de forma activa de la meva vida. Malgrat haver-hi mitjans més moderns d'entreteniment, em passava hores mirant el monòton moviment de les imatges per les escletxes del zoòtrop. És curiós com la memòria va més enllà de la nostra pròpia experiència i a través de les imatges podem posar-nos en contacte amb els relats d'un passat llunyà.

      Elimina
  2. Hola Enric, et vaig veure ahir a la nit en un programa de la BTV, em va agradar molt la teva forma de parlar i com et expresabas, el locutor no tant.
    Una abraçada i la meva enhorabona, per el teu bloc del qual aprenc molt i per com ets, moltes gràcies i endavant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Mª Trinidad. No sé què deuria passar. El programa es va ajornar perquè esperaven que l'Artur Mas fes una intervenció per anunciar les eleccions anticipades. Em van dir que l'ajornaven fins el dilluns 19, però no em van dir que de matinada estaria a la web. Jo diria que se'ls va escapar l'emissió.

      Elimina
  3. El més segur que se'ls va escapar, però aquesta matinada el vaig veure, i al matí et vaig escriure aquest comentari, truca'ls i que el tornin a emetre.
    El d'ahir no em va agradar, el jove de desmuntant a la Vampira del Raval.
    Bon dia i una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Avui m'han explicat què va passar. Van modificar la graella de la nit, però no la de la matinada. No cal que els demani que el tornin a emetre perquè ja ho van fer aquest dilluns a les 21:30, que és l'hora normal del programa. Una abraçada!

      Elimina